Helgens Recensioner!

Invigning av Sundspärlan 19/9 Lördag
Detta var en underbar kväll måste jag säga.
God mat, bra sällskap och fantastisk show bjöd den nyöppnade Sundspärlan på.
Politiker och viktigt folk var inbjudna, och tänk t om JAG var där, haha .

4-rättersmiddag innehållande kräftsoppa, tapastallrik, kalvfilé & potatispuck, och chokladmousse bjöd dem på, och det var väldigt väldigt gott kan jag säga. Det satt fint!
Den maten + vitt vin + gott sällskap av Mamma, Pappa och käraste Benjamin var det jag fick njuta av de första timmarna :)
Vid 11 började showen!

  • Johan Mörnbäck - en otroligt duktig imitatör underhöll oss först.
  • Maja Gullstrand - Alltid lika duktig jazzsångerska, en fantastisk version av Summertime gjorde att jag rös från topp till tå :)
  • Thomas Pettersson - Stand-uparen från Halmstad som alltid är lika rolig!
  • Stefan & Kim - Jag kan inte riktigt förklara vilken slags artister de är, men dom var otroligt duktiga. Sång med humor kanske man kan beskriva det med. Som vi skrattade :)
  • Måns Zelmerlöw - Alla våran måns! underbar som vanligt. Allsång till Hope and Glory och Cara Mia såklart
  • Charlotte Perrelli - Ja vad ska man säga? Jag har väntat på det här ögonblicket i 1,5 år nu. Jag grät! Tänk att jag tillslut fick se schlagerdrottningen live. Tack, det betydde mycket för mig! Jag njöt som bara den när hon sjöng Hero. och underbart snygg är hon också. vad än alla säger ;D
Nej, detta var verkligen en bra kväll. Tack Tack Tack <3

OBS!! DÅLIG KVALITÉT PÅ BILDERNA

Den nya entrén på Sundspärlan såg superfräsch ut :)
Den nya entrén på Sundspärlan såg otroligt fräsch ut!


Mina raringar i kön!


Älskling och jag vid middagen :)


Mammsen och Pappsen


Maja                        <3



Bild från Charlotte Perrellis blogg :) www.charlotteperrelli.chic.se




BIO - Flickan som lekte med elden Söndag 20/9 (självklart, Stefans födelsedag)



Jag har svårt för att bestämma mig om den var bättre än 1:an eller ej. Tror nog ändå att 1:an var bättre. Man måste nog ha läst böckerna för att tycka att 2:an är bättre, och det har jag ju inte gjort.
Men Noomi Rapace briljerar i denna filmen. Otroligt duktig skådis.
Filmen handlar om Lisbeth Salanders liv och om hennes pappa som begår grova brott och våldshandlingar.

Den var bra och spännande, karaktärerna kom fram mer i den här filmen. Bra handling och bra skådespelare, men ettan var dock tydligare och lättare att hänga med i om man inte läst böckerna.

Aboslut Se-värd :)


Noomi Rapace              Michael Nyqvist          Lena Endre





Kommentarer
Postat av: Anna

Jag måste verkligen se tvåan! Är böckerna lika bra som filmerna? :P

2009-09-21 @ 22:24:58
URL: http://asongaboutme.blogg.se/
Postat av: Sarisha

Jag har inte läst böckerna, men antar det :)

2009-09-22 @ 13:51:00
URL: http://sarisha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0